عطر ماندگار

عطر امضاء چیست؟

همیشه یکی از پنج حس اصلی انسان ها موجب می شود که آنها موضوعاتی را به حافظه بسپارند و در بسیاری از مواقع یکی از همین پنج حس کمک میکنند تا شما خاطراتی که در حافظه دارید بیاد بیاورید.حس بویایی یکی از مهمترین حس ها است که در یادآوری خاطرات بسیار کمک کننده است .

حتما برای شما پیش آمده است که در فضایی قرار بگیرید که بوی عطر موجود درآن فضا، شما را از حضور یکی از دوستانتان آگاه کند و یا اینکه در حال قدم زدن در خیابان باشید وبا عبور یک شخص و استشمام بوی عطر آن خاطراتی از گذشته را بیاد آورید و یا موجب شود که یکی از دوستان قدیمیتان را که مدت هاست از یاد برده اید مجدد به خاطر آورید.

حال اگر تعداد دفعات استشمام بوی عطر از یک شخص و یا یک مکان زیاد باشد آن بو در ذهن افراد یک خاطره عمیق ایجاد میکند که به آن عطر امضاء می گویند .

معمولا برای داشتن یک عطر امضاء ، عطر خاصی که در بین مردم کمتر شناخته شده است می تواند یک گزینه خیلی خوب باشد همانگونه که یک ماشین خاص خیلی بهتر از ماشین های عامیانه شما را به یاد صاحب ماشین می اندازد.

بخاطر دارم یکی از هم دانشگاهیان من عطر خاصی داشت، آنقدر خاص که تا مدت ها مشابه اش را در بازار پیدا نکردم . معمولا وقتی که بوی عطرش را استشمام میکردم یقین داشتم که در دانشگاه است حتی اگر در آنجا ملاقاتش نمی کردم .یک روز که با این دوست شفیق و خوشتیپ صحبت میکردم، “می گفت روزی برایم کاری پیش آمد و قبل از آمدن استاد به کلاس از دانشگاه خارج شدم، اواسط کلاس بود که مجدد توانستم به دانشگاه بازگردم و وقتی که در کلاس را زدم و از استاد اجازه ورود خواستم با چهره متعجب و عصبانی استاد مواجه شدم ، چند لحظه ای در اضطراب به چهره استاد نگاه می کردم تا اینکه استاد با لحن تندی گفت بفرمایید بیرون و دیگه سر کلاس من نیائید. از لحن استاد جلوی هم کلاسی هایم خیلی عصبانی شدم و بیرون رفتم، بعد از کلاس جلوی استاد را گرفتم با جدیت تمام علت رفتارشان را پرسیدم. بعد از چند لحظه گفتگو با استاد متوجه شدم ایشان همیشه از استشمام بوی من در کلاس، حضور و غیابم را انجام می دادند و آن روز چون قبل از آمدن استاد در کلاس بودم و بوی عطر من در فضا بود ایشان تصور کردن که من در کلاس حضور دارم . وقتی میخواستم وارد کلاس شوم استاد گمان کردن که بدون اجازه از کلاس خارج شده ام و این موضوع سبب عصبانیتشان شده بود .”

همواره برای داشتن یک عطر امضاء دو موضوع اهمیت دارد :

1- انتخاب یک عطر خاص

2- استمرار در استفاده

با توجه به تجربه ای که دارم و برای کمک به انتخاب آسان تر شما چند عطر امضاء را به تفکیک مردانه و زنانه معرفی میکنم :

عطر امضاء های مردانه :

آلفرد یا دانهیل دیزایز رداگزریوسعطرسالواتور فراگامو اینکانتو

عطر امضاء های زنانه :
نارسیس رودریگزالمپیاآکوالینا پینک شوگر پینوسیلوستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *